Mindfulness 2021

Mindfulness

- mahdollisuus kohentaa hyvinvointiasi joustavasti ja edullisesti!

Ammattiosasto haluaa tarjota jäsenilleen mahdollisuuden osallistua Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin järjestämään Mindfulness-verkkokurssille.

Ilmoittautuminen on avoinna 1. – 30.4.2021. Jokaiselle ilmoittautuneelle tulee ilmoittamaasi sähköpostiin sekä varmistusviesti ilmoittautumisen onnistumisesta että VSSHP:n lähettämät henkilökohtaiset tunnukset kurssille. Ethän luovuta tunnuksiasi muille.

Kurssista saa todistuksen, jonka kopio on toimitettava ammattiosaston hallitukselle. Mikäli todistusta ei toimiteta, osallistumismaksu tulee maksaa ammattiosastolle kokonaisuudessaan. Osallistumismaksu on osallistujamäärästä riippuen 23 – 30€.

Mitä mindfulness on?

Mindfulness on eräänlaista aivojumppaa, jonka avulla  oppii tunnistamaan oman mielen toimintatapoja ja keskittymään paremmin nykyhetkeen. Kurssin tavoitteena on motivoida osallistujia tietoisuustaitojen harjoitteluun, jonka kautta he voivat parantaa stressinhallintaa ja keskittymiskykyä sekä lisätä tyytyväisyyttä omaan elämäänsä ja itseensä. Vaativa elämäntilanne tai erilaiset psyykkiset oireet tarjoavat mahdollisuuden kokeilla mindfulnessia. Tutkimukset tukevat positiivisia tuloksia.

Opiskelu on helppoa!

Kurssin voi käydä itselle sopivimpaan aikaan Moodle -oppimisympäristössä netin välityksellä. Kurssi koostuu tallennetuista lyhyistä luennoista ja niihin liittyvistä harjoituksista, jotka on koottu 5-10 min kestoisiksi opiskelutuokioiksi. Suosituksena on jakaa opiskelu kahdeksalle viikolle, mutta nopeampikin aikataulu on mahdollinen.